Woody Titleist TSi – jaunās golfa nūju līnijas pārskats
Woody Titleist TSi
Jaunākais Titleist koka modelis debitēja oktobrī. Esmu nolēmis tagad uzrakstīt pārskatu, lai sniegtu pārskatu un apkopotu datus no vairākiem desmitiem fitiem, ko man kopš tā laika ir izdevies veikt. Tādējādi es varu droši apgalvot, ka šis pārskats un vērtējums būs pamatots ar drošiem datiem un salīdzinājumiem ar citiem golfa klubu modeļiem, kas pastāvīgi pieejami mūsu montāžas centrā. Tāpēc nāc un izlasi šo
Vēl viens Titleist ģimenes modelis vai izrāviens?
Pēdējos gados esam pieraduši pie diezgan acīmredzamiem atklājumiem golfa nūju segmentā – īpaši, kad runa ir par “mārketingu”, taču daudzas tehnoloģijas (piemēram, Callaway Jailbreak vai Taylor Twist Face) ir palikušas kā iedvesmas avots vadošo zīmolu driveru dizainam.
Titleist ir pieradinājis savu uzticīgo fanu bāzi pie tā, ka draiveri parasti nepiedāvā lielu revolūciju – tie ir stabili, taču kokainība pēdējo desmit gadu laikā nav bijusi ražotāja galvenais mērķis. Situācija ir mainījusies līdz ar iepriekšējo modeli – TS sēriju (no angļu valodas “Titleist Speed”), kas veiktspējas ziņā noteikti ir apsteigusi labākos. Jaunais TSi modelis jau tagad noteiks labāko tendenci nākamajam gadam vai diviem – par to esmu pilnīgi pārliecināts. Par to liecina lieliskais sniegums – varu droši apgalvot, ka sezonas beigās Titleist golfa nūjas (draiveri un meži) “pārspēja” konkurentus (ciktāl amatieris mūsdienās var pamanīt attāluma starpību, kas ir mazāka par 5 %). Par jauno Titleist golfa nūju priekšrocībām un trūkumiem rakstīšu tālāk. Tomēr svarīgs faktors, kas nosaka tirgū ienākošā jaunā modeļa kvalitāti, ir tas, cik daudz pasaules līderu to ievieto savā somā (un es nedomāju līgumspēlētājus, kas to dara pienākuma dēļ). Piemēram, Tomijs Flītvuds un Metjū Fitzpatriks ir nomainījuši savus draiverus pret jaunajiem Titleists – pierādot, ka jaunā modeļa pamatā ir stabilas tehnoloģijas un veiktspēja, kas reāli ietekmē viņu spēli.
Klasiska konstrukcija – mūsdienīgas tehnoloģijas golfa nūjošanā
[vc_column_text text_larger=”no”]Vēl viena lieta, ko var teikt par Titleist kokiem, ir tā, ka… tie vienmēr ir melni un vienmēr izskatās klasiski. Un tas nemainās – Titleist nav pievīlis savus fanus, jo jaunās galvas ir klasiskas. Īpaši TSi3 draivera klasiskā forma, kas, pirmo reizi to ieraugot klātienē, lika man nodomāt “svētā sūdi, tas izskatās kā draiveris pirms 10 gadiem” – bet tas ir tikai pozitīvi, jo lielākajai daļai no mums ir apnikuši dīvaini kvadrātveida draiveri vai pārāk lielas galvas, kas neveicina nekāda līmeņa piedošanu.
TSi2 galva atkal ir nedaudz modernāka, taču normas robežās. Augšējā daļa ir nedaudz apjomīgāka un nedaudz garāka salīdzinājumā ar nedaudz kompaktāko un īsāko TSi3. Abām galviņām ir “rezerves” (eifēmisms) vizuālais izskats no augšas – ļaujiet man jums pateikt tieši: tās ir vienkārši melnas ar minimālistisku centra zīmi uz sejas, lai vieglāk mērķētu un pozicionētu bumbiņu.
Interesanti, ka trīsstūris uz TSi2 ir daudz lielāks nekā tikai TSi3 zīme uz šī modeļa – ražotājs, iespējams, ir pieņēmis, ka nedaudz labākiem golfa spēlētājiem (kuriem, saskaņā ar Titleist apgalvojumiem, ir paredzēta TSi3 sērija) nav nepieciešama tik liela palīdzība bumbiņas trāpīšanai kā TSi2 lietotājiem .
Tomēr abos modeļos ir izmantota klasiskā draivera forma. Ar to tie atšķiras no citu ražotāju (par gaumi, protams, nevar diskutēt, tāpēc nenosaukšu nosaukumus) mazliet kliedzošajiem modeļiem, kuros izdomas bagāto krāsu pāreju skaits, kas paredzētas, lai “atvieglotu” uzstādīšanu, samazinātu atspīdumus utt. utt., ir stipri pārspīlēts. Ļoti svarīgi – jauno galvu tehnoloģiskie sasniegumi ir ļoti rūpīgi paslēpti klasiskajās galvās, lai tie nemaz nenovērstu uzmanību – un tomēr TSi vadītājiem ir kaut kas tāds, kas zemapziņā saka, ka tie ir tehnoloģiski progresīvi.
Divas galvas – divi pilnīgi atšķirīgi golfa nūju dizaini
Var droši teikt, ka, neraugoties uz līdzīgo nosaukumu, TSi2 un TSi3 ir divi pilnīgi atšķirīgi draiveri. Pirmajā gadījumā projektētāju galvenais mērķis bija maksimāli palielināt piedošanas pakāpi. Tas tika panākts ar nedaudz lielāku (tikai vizuāli) galvu ar lielāku profilu, raugoties no augšas.
Pirmkārt, tomēr galvas aizmugurē tika izmantoti atsvari (atsvarus var aizstāt ar vieglākiem vai smagākiem, taču tie nav iekļauti komplektā un ir jāpērk atsevišķi). Galvai (tāpat kā TS2 modelim) ir atņemta līdzsvara maiņas iespēja, taču tas bija apzināti, jo šī Titleist golfa nūju sērija ir paredzēta golfa spēlētājiem, kuri vēlas spēlēt vienkārši un atkārtoti.
TSi3 modelis bija aprīkots ar tehnoloģiski modernāku sliedi, taču ražotājs to ļoti efektīvi iestrādāja galvas aizmugures korpusā. Efekts ir līdzīgs kā TSi2 modelim (vai arī gro atsvars ir novietots arī nūjas aizmugurē, kas negatīvi neietekmē inerces koeficienta samazināšanu un nepadara TSi3 modeli daudz grūtāku ar mazāku iecietību). Vēl viena šī risinājuma priekšrocība ir iespēja izvēlēties vienu no pieciem mazā atsvara iestatījumiem, kas tiek turēts pie sliedes. Tas dod mums iespēju reāli ietekmēt bumbiņas lidojumu, un mana testēšana liecina, ka tas ir diezgan redzams efekts, ļaujot priekšējai virsmai pietuvināties par 2-3 grādiem, salīdzinot ar pretējo iestatījumu. Tā ir atšķirība starp “fade” un tiešo sitienu (pieņemot, ka šūpoles ceļš ir vienāds, normālās robežās). Man personīgi svars, kas tur sliedi, rada iespaidu, ka tā ir briesmīgi masīva (kas zemapziņā rada iespaidu, ka tā sver “tonnu” un izmet bumbiņu jūdzi gaisā) – bet patiesībā tas ir ļoti viegls un izturīgs sakausējums, kam nav šādas ietekmes uz golfa bumbiņas lidojumu augšup vai sitiena sajūtu.
Regulēšana, izmantojot adapteri
[vc_column_text text_larger=”no”]Šeit nav nekādu revolūciju – Titleist ir izmantojis savu pārbaudīto 16 iestatījumu sistēmu, kas nodrošina (gandrīz) neatkarīgu loft un lie leņķa pozicionēšanu (kas nozīmē nedaudz slēgtāku vai atvērtāku draivera seju trieciena brīdī). Manuprāt, no montāžas un golfa nūju optimizācijas viedokļa tā ir viena no divām labākajām tirgū pieejamajām sistēmām, un līdz šim neviens nav izdomājis ko praktiskāku šajā jautājumā – tāpēc ir tikai likumsakarīgi, ka ražotājs izmantoja šo risinājumu savās jaunajās mežģīnēs. Klasiskā matrica ar 16 iestatījumiem paliek nemainīga.
Vārpstas izvēle
Saskaņā ar manu privāto reitingu pēdējā desmitgadē Titleist joprojām ir viens no nedaudzajiem zīmoliem, kas neizmanto “made for Titleist” pieeju attiecībā uz vārpstām. Īsāk sakot, ražotājs savām golfa nūjām piestiprināja vadošo ražotāju akciju kātiņus – un nevis “ekonomiskākas” versijas, kas tikai izskatījās glīti, bet zem krāsas slāņa slēpa zemāku veiktspēju un, pats galvenais, stabilitāti (atkal tāpēc, ka mēs savos veikalos piedāvājam visus vadošos zīmolus – “citus” vārdā neminēšu), bet tie no jums, kam ir bijis prieks pie manis fitēt, zina, ar ko saistāsfrāze “made for…… “.
Turklāt, manuprāt, jaunajam modelim ir pievienota šķietami nenozīmīga lieta, ko var pilnīgi vienaldzīgi ignorēt, taču daudziem no jums tā ir velnišķīgi svarīga veiktspējas ziņā. SHAFTY PREMIUM kā STANDARTS (varbūt – gandrīz standarts, bet par to pēc brīža).
Papildus tam, ka jau daudzus gadus tiek izmantoti ļoti augstas kvalitātes vārpstas – šogad Titleist ir piedāvājis īstu revolūciju, pateicoties sadarbībai ar vienu no vadošajiem vārpstu ražotājiem (amerikāņu kompānija Graphite Design, kurai ir visvairāk lietotāju starp PGA Tour spēlētājiem vārpstas koksnes). Tā vietā, lai maksātu papildus 10 000 CZK par augstākās klases vārpstām, mēs piedāvājam papildus 5 500 CZK par trim vadošajiem Graphite Design modeļiem. Tas joprojām ir daudz, un, iespējams, tas ir daudz, kas nav pa spēkam lielākajai daļai mūsu budžetu, taču vismaz zināms slieksnis ir pārkāpts. No manas fittinga pieredzes zinu, ka vārpsta ir ļoti svarīgs golfa nūjas elements, it īpaši draivera, un tai ir izšķiroša nozīme, ja dažādu ražotāju galvas parametri ir ļoti līdzīgi (jo ko mēs sev melosim – 2021. gada sākumā mūs gaida citu tirgus līderu debijas, un konkurenti noteikti vēlēsies panākt Titleist nūjas). Iespēja iegādāties augstākās klases vārpstas par vairāk nekā 50 % lētāk nekā līdz šim ir lieliska dāvana – manuprāt, daudz labāka nekā 15 jaunas tehnoloģijas, kurām ir skaisti nosaukumi un kuras labi izskatās tikai mārketinga materiālos. Labas vārpstas reāli ietekmēs jūsu nūju stabilitāti un atkārtojamību.
Savos montāžas centros mēs piedāvājam plašu Graphite Design (un citu vadošo ražotāju, piemēram, Accra, Fujikura un TrueTemper/ProjectX/HZRDUS) vārpstu klāstu, tāpēc, iegādājoties aprīkojumu, varat ne tikai būt pārliecināts par tā augstāko veiktspēju, bet arī izmēģināt šīs vārpstas pie mums.
Jauno Titleist golfa nūju veiktspēja
Kā jau vairākkārt esmu minējis, jaunie meži ir reāls solis uz priekšu salīdzinājumā ar iepriekšējo TS klāstu un lielāko daļu konkurējošo modeļu (ir vērts atcerēties, ka, rakstot šo rakstu, es faktiski salīdzinu 2021-2022. gada sezonas nūjas ar citu ražotāju 2020. gada modeļiem – tāpēc ir vērts sekot līdzi tam, kā tiek panākts stabils progress, kad tiek laisti klajā jauni nūjas modeļi). Šūpoles ātrums ir palielinājies par 1-3 mph, bet bumbiņas ātrums (vidējais, nevis maksimālais) ir palielinājies par 4-5 mph, kas nozīmē, ka ar jaunajiem mežiem patiešām var spēlēt garākas distances (salīdzinot TS2 un TSi2). Es apzināti uzsveru, ka es domāju vidējo, nevis maksimālo, jo, runājot par maksimālo veiktspēju, tas ir saistīts ar ražotāja noteiktajiem aprīkojuma ierobežojumiem – mūsdienās mēs esam sasnieguši (gandrīz) sienu. Īsāk sakot – no jaunajiem autovadītājiem mēs negaidīsim lielāku distanci, jo maģiskā COR to neļaus ne mazākajā mērā. Vienīgais, pie kā strādā golfa aprīkojuma ražotāji, ir palielināt vidējo atlaišanas koeficientu sitieniem ārpus centra – t. i., nūjas var nesistiept garākas distances, taču mūsu nepilnīgie sitieni būs vidēji garāki, jo būs lielāks atlaišanas koeficients (kas vienkārši nozīmē mazāku bumbiņas ātruma un virziena kritumu sitieniem ārpus centra.
Es apzināti neiedziļināšos tehnoloģijā, jo man ir otršķirīgi svarīgi, “kā” ražotājs panāk lielāku elastības koeficientu, ja vien tas darbojas un nemaina nūjas īpašības (piemēram, tas nūju nepadara īpaši elastīgu, bet spēlēt ko citu kā “Gagarina” ar 3500 apgriezienu minūtē griezienu ir neiespējami). Tāpēc jauno tehnoloģiju nosaukumus es atstāju mārketinga speciālistiem un koncentrējos uz veiktspēju. Varu droši apgalvot, ka TSi sērijas modeļi šī raksta tapšanas brīdī ir tehnoloģiski modernāki par citiem modeļiem. Tāpēc es joprojām ar nepacietību gaidu Ping, Taylor vai Callaway debijas, jo tā ir objektīva patiesība, ka mūsdienu tirgus ir neticami sabalansēts un būtu nepieciešams brīnums (kas nav neiespējami, bet es neticu brīnumiem), lai pārējie vadošie aprīkojuma ražotāji paliktu šajā sacīkstē. Tāpēc 2021. gada janvārī, februārī mēs dzirdēsim par jauniem “ieročiem”, kas ļaus jums trāpīt vairāk uz fērveja un sasniegt nedaudz lielākas distances.[vc_column width=”1/2″]